Wokalistyka - śpiew solowy, stacjonarne, I stopnia
Informacje o programie studiów
Kod: | WOK-SS-SL |
Nazwa: | Wokalistyka - śpiew solowy, stacjonarne, I stopnia |
Tryb studiów: | Stacjonarne |
Rodzaj studiów: | Pierwszego stopnia |
Czas trwania: | 3-letnie |
|
Wokalistyka Wokalistyka śpiew solowy |
wyboru: |
(brak) |
|
Wydział Wokalno-Aktorski (od 2001)
[ inne programy w tej jednostce ]
|
Jeśli interesują Cię konkretne, indywidualne wymagania, jakie musisz spełnić na aktualnym etapie studiów, to zajrzyj do modułu zaliczeń etapów:
Główny tok nauczania
Dodatkowe informacje
Warunki przyjęcia: |
posiadanie świadectwa dojrzałości, uzyskanie pozytywnych ocen ze sprawdzianów wiedzy i umiejętności oraz pozytywne zakończenie postępowania kwalifikacyjnego. |
Możliwe do uzyskania certyfikaty: |
|
Uprawnienia zawodowe: |
Absolwent uzyskał następujące efekty uczenia się w zakresie: 1) wiedzy: a) zna podstawowy repertuar związany ze studiowanym kierunkiem w zakresie objętym cyklem nauczania b) posiada podstawową wiedzę z zakresu zasad muzyki, form muzycznych, harmonii i innych elementów składowych dzieła muzycznego oraz rozumie ich wzajemne relacje c) zna podstawowe formy taneczne występujące w repertuarze operowym d) posiada znajomość różnych technik aktorskich, działania aparatu oddechowego i artykulacyjnego oraz w określonym programem zakresie form tanecznych i innych elementów ruchu stosowanych w teatrze operowym e) posiada podstawową wiedzę z zakresu anatomii i fizjologii narządów głosotwórczych oraz zapobiegania zawodowym zaburzeniom głosu f) posiada podstawową wiedzę o stylistycznych cechach teatru operowego od renesansu do współczesności, poznaje różne style muzyczne poprzez analizę zapisu muzycznego i praktyczne jego wykonanie g) posiada ogólną wiedzę na temat improwizacji wokalnej h) dysponuje wiedzą pozwalającą wykorzystać świadomość prawidłowej emisji i impostacji głosu w wykonywanych utworach i ćwiczeniach wokalnych podczas współpracy z dyrygentami, reżyserami i pozostałymi solistami, orkiestrą lub inną akompaniującą warstwą muzyczną w różnorodnych działaniach sceniczno-estradowych. Potrafi radzić sobie z problemami artystycznymi podczas koncertów, przesłuchań, prób muzycznych i) posiada wiedzę na temat ochrony własności intelektualnej i innych aspektów prawnych związanych z zawodem muzyka – śpiewaka oraz z zakresu przedmiotów teoretycznych i praktycznych wybranych w formule fakultatywnego kształtowania indywidualnego programu kształcenia 2) umiejętności: a) posiada znajomość różnych technik aktorskich, działania aparatu oddechowego i artykulacyjnego oraz w określonym programem zakresie form tanecznych i innych elementów ruchu stosowanych w teatrze operowym b) posiada podstawową wiedzę z zakresu anatomii i fizjologii narządów głosotwórczych oraz zapobiegania zawodowym zaburzeniom głosu c) posiada podstawową wiedzę o stylistycznych cechach teatru operowego od renesansu do współczesności, poznaje różne style muzyczne poprzez analizę zapisu muzycznego i praktyczne jego wykonanie d) posiada ogólną wiedzę na temat improwizacji wokalnej e) dysponuje wiedzą pozwalającą wykorzystać świadomość prawidłowej emisji i impostacji głosu w wykonywanych utworach i ćwiczeniach wokalnych podczas współpracy z dyrygentami, reżyserami i pozostałymi solistami, orkiestrą lub inną akompaniującą warstwą muzyczną w różnorodnych działaniach sceniczno-estradowych. Potrafi radzić sobie z problemami artystycznymi podczas koncertów, przesłuchań, prób muzycznych f) posiada wiedzę na temat ochrony własności intelektualnej i innych aspektów prawnych związanych z zawodem muzyka – śpiewaka oraz z zakresu przedmiotów teoretycznych i praktycznych wybranych w formule fakultatywnego kształtowania indywidualnego programu kształcenia 3) kompetencji społecznych: a) rozumie konieczność rozwoju własnej osobowości twórczej poprzez poszerzanie wiedzy, doskonalenie umiejętności i rozwijanie kreatywności b) umie gromadzić, analizować i interpretować potrzebne informacje; na bazie zdobytej wiedzy i umiejętności realizuje działania artystyczne, wyrażające własne przesłanie dla odbiorcy c) wykazuje się kreatywnością i inicjatywą w trakcie prób oraz zdolnością do podjęcia merytorycznej dyskusji i proponowania rozwiązań artystycznych; d) jest zdolny do efektywnego wykorzystania wyobraźni, intuicji, twórczej postawy w rozwiązywaniu problemów wykonawczych e) wykształcił poczucie współodpowiedzialności za kreowanie dzieła muzycznego; opanował reguły wspólnego zachowania na scenie dzięki uczestnictwu w licznych projektach artystycznych; f) na podstawie zdobytych podczas studiów wiedzy oraz umiejętności w specjalności śpiew solowy, ma możliwości efektywnej pracy w społeczeństwie, przygotowywania wspólnych projektów kulturalnych, jak też zaplanowania swojej kariery zawodowej g) posiada umiejętność krytycznej oceny własnych i cudzych działań artystycznych w przedsięwzięciach z zakresu wykonawstwa muzyki klasycznej, w oparciu o różnorodne doświadczenia sceniczno-estradowe h) potrafi w praktyce wykorzystać poznane metody analityczne oraz uwzględniać współczesne uwarunkowania dotyczące możliwości przekazu, swobody twórczej i ochrony praw dóbr intelektualnych. |
Dalsze studia: |
możliwość ubiegania się o przyjęcie na studia drugiego stopnia |
Treści nauczania: |
uzyskanie efektów uczenia się określonych dla studiów drugiego stopnia kwalifikacji na poziomie szóstym w ramach obszaru sztuki na kierunku studiów wokalistyka oraz 180 punktów ECTS |