Instrumentalistyka - kameralistyka fortepianowa z językiem wykładowym angielskim, stacjonarne, II stopnia
Informacje o programie studiów
Kod: | INS-KFa-SM |
Nazwa: | Instrumentalistyka - kameralistyka fortepianowa z językiem wykładowym angielskim, stacjonarne, II stopnia |
Tryb studiów: | Stacjonarne |
Rodzaj studiów: | Drugiego stopnia |
Czas trwania: | 2-letnie |
|
Instrumentalistyka Instrumentalistyka kameralistyka fortepianowa z językiem wyk. angielskim |
wyboru: |
(brak) |
|
Wydział Instrumentalny (od 2020Z)
[ inne programy w tej jednostce ]
|
Jeśli interesują Cię konkretne, indywidualne wymagania, jakie musisz spełnić na aktualnym etapie studiów, to zajrzyj do modułu zaliczeń etapów:
Główny tok nauczania
Dodatkowe informacje
Możliwe do uzyskania certyfikaty: |
Magister na kierunku instrumentalistyka |
Uprawnienia zawodowe: |
Absolwent/ka uzyskał/a następujące efekty uczenia się w zakresie: 1. wiedzy: a) posiada gruntowną znajomość literatury muzycznej oraz związanych z nią tradycji wykonawczych i piśmiennictwa. b) posiada szeroką wiedzę dotyczącą kameralnej i orkiestrowej literatury muzycznej. c) posiada poszerzoną wiedzę na temat kontekstu historycznego muzyki i jej związków z innymi dziedzinami współczesnego życia. d) posiada głębokie zrozumienie wzajemnych relacji pomiędzy teoretycznymi i praktycznymi elementami studiów oraz zdolność do integrowania nabytej wiedzy. 2. umiejętności: a) samodzielnie interpretuje i wykonuje utwory muzyczne w oparciu o własne twórcze motywacje i inspiracje na wysokim poziomie profesjonalizmu, zgodnie z wymaganiami stylistycznymi. b) na bazie doświadczeń związanych z studiami pierwszego stopnia potrafi wykazywać się umiejętnością budowania i pogłębiania obszernego repertuaru w zakresie swojej specjalności, z możliwością specjalizowania się w wybranym obszarze. c) dostosowując środki wykonawcze potrafi interpretować utwory reprezentujące różne style muzyczne od muzyki dawnej po współczesną, jest również świadomy własnych preferencji stylistycznych. d) w oparciu o wiedzę o stylach muzycznych i tradycjach wykonawczych wykazuje umiejętność konstruowania i wykonywania spójnych i właściwych z punktu widzenia sztuki wykonawczej programów. e) jest zdolny do funkcjonowania w różnych formacjach zespołowych i posiada umiejętność współdziałania z innymi artystami w różnego typu zespołach oraz w ramach innych wspólnych prac i projektów, także o charakterze multidyscyplinarnym. f) kontynuując i rozwijając umiejętności nabyte na studiach pierwszego stopnia, poprzez indywidualną pracę utrzymuje i poszerza swoje zdolności do tworzenia, realizowania i wyrażania własnych koncepcji artystycznych. g) posiada umiejętność improwizacji poprzez m.in. dogłębne rozumienie i kontrolowanie struktur rytmicznych i metrorytmicznych oraz aspektów dotyczących aplikatury, smyczkowania, pedalizacji, frazowania, struktury harmonicznej, opracowywanych utworów oraz posiada umiejętności transpozycji i czytania partytur. h) na bazie doświadczeń uzyskanych na studiach pierwszego stopnia wykazuje się umiejętnością świadomego stosowania technik pozwalających panować nad objawami stresu. i) posiada umiejętność tworzenia rozbudowanych ustnych i pisemnych wypowiedzi na tematy humanistyczne, dotyczące sztuki oraz interpretacji muzyki, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł, wykazując zdolność formułowania własnych sądów i wyciągania trafnych wniosków. j) posługuje się nowożytnym językiem obcym na poziomie B2+. 3. kompetencji społecznych: a) jest w pełni kompetentnym i samodzielnym artystą, zdolnym do świadomego integrowania zdobytej wiedzy w obrębie specjalności oraz w ramach innych szeroko pojętych działań kulturotwórczych. b) świadomie umie zaplanować swoją ścieżkę kariery zawodowej na podstawie zdobytych na studiach umiejętności i wiedzy, wykorzystując również wiedzę zdobytą w procesie ustawicznego samokształcenia. c) posiada umiejętność krytycznej oceny własnych działań twórczych i artystycznych oraz umie poddać takiej ocenie inne przedsięwzięcia z zakresu kultury, sztuki i innych dziedzin działalności artystycznej. d) zna mechanizmy komunikacji i integracji z innymi osobami w ramach wspólnych projektów i prac w różnego rodzaju relacjach i zespołach. e) wykorzystuje mechanizmy psychologiczne, wykazuje się umiejętnością funkcjonowania w społeczeństwie w zakresie wykonywania własnych działań artystycznych i dostosowywania się do współczesnego rynku pracy. f) swobodnie porusza się w zagadnieniach własności intelektualnej i prawa autorskiego. g) posiada umiejętność współdziałania w dużym zespole wykonawczym i kierowania nim. |
Dalsze studia: |
możliwość ubiegania się o przyjęcie do szkoły doktorskiej |