Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Wokalistyka - śpiew solowy, stacjonarne, I stopnia

Informacje o programie studiów

Kod: F-WOK-SS-SL
Nazwa: Wokalistyka - śpiew solowy, stacjonarne, I stopnia
Tryb studiów: Stacjonarne
Rodzaj studiów: Pierwszego stopnia
Czas trwania: 3-letnie
Kierunki, specjalności i specjalizacje poznawane w ramach wszystkich toków nauczania programu (w przypadku tego programu zdefiniowano tylko jeden możliwy tok nauczania). Kierunki: Wokalistyka
Wokalistyka śpiew solowy
Kierunki, specjalności i specjalizacje poznawane tylko w ramach niektórych toków nauczania programu (związane z konkretnymi etapami). Kierunki do
wyboru:
(brak)
Jednostki organizacyjne oferujące ten program studiów Jednostki: Wydział Instrumentalno-Pedagogiczny, Edukacji Muzycznej i Wokalistyki (od 2001) [ inne programy w tej jednostce ]

Jeśli interesują Cię konkretne, indywidualne wymagania, jakie musisz spełnić na aktualnym etapie studiów, to zajrzyj do modułu zaliczeń etapów:

moje zaliczenia etapów

Główny tok nauczania

Dodatkowe informacje

Warunki przyjęcia:

posiadanie świadectwa dojrzałości, uzyskanie pozytywnych ocen ze sprawdzianów wiedzy i umiejętności oraz pozytywne zakończenie postępowania kwalifikacyjnego.

Możliwe do uzyskania certyfikaty:
  • Licencjat na kierunku wokalistyka
Uprawnienia zawodowe:

Absolwent/ka uzyskał/a następujące efekty uczenia się w zakresie:

1. wiedzy

a) w zakresie wiedzy o realizacji prac artystycznych

- posiada podstawową wiedzę z zakresu zasad muzyki, form muzycznych, elementów składowych dzieła muzycznego oraz zna podstawowy repertuar związany ze studiowanym kierunkiem w zakresie objętym cyklem nauczania

- zna podstawowe formy taneczne i wybrane typy postaci występujące w repertuarze operowym oraz elementy decydujące o ich charakterze

- dysponuje wiedzą, pozwalającą wykorzystać świadomość prawidłowej emisji i impostacji głosu w wykonywanych utworach i ćwiczeniach wokalnych

- posiada podstawową wiedzę z zakresu: anatomii i fizjologii narządów głosotwórczych oraz zasad ich prawidłowego funkcjonowania w śpiewie

- posiada wiedzę z zakresu problematyki współpracy śpiewaka solisty z dyrygentem, pozostałymi solistami, orkiestrą, chórem lub inną akompaniującą warstwą muzyczną

- posiada podstawową wiedzę w zakresie warsztatu aktorskiego

b) w zakresie rozumienia kontekstu dziedzin sztuki

- posiada ogólną wiedzę z zakresu historii sztuki, ze szczególnym uwzględnieniem historii muzyki

w tym sztuki wokalnej i teatru operowego

- ma podstawową wiedzę na temat ochrony własności intelektualnej i innych aspektów prawnych związanych z zawodem muzyka – śpiewaka

2. umiejętności

a) w zakresie umiejętności ekspresji artystycznej

- potrafi kreatywnie interpretować dzieła artystyczne o różnorodnej stylistyce w zakresie repertuaru objętego cyklem nauczania, z zastosowaniem adekwatnych środków ekspresji muzycznej, aktorskiej, tanecznej

b) w zakresie umiejętności realizacji prac artystycznych

- posiada umiejętność samodzielnego, właściwego odczytania tekstu nutowego oraz przekazu muzycznego zawartego w utworze

c) w zakresie umiejętności kreacji artystycznej

- proponuje własne koncepcje i działania artystyczne oparte na zróżnicowanej stylistyce, wynikające z wykorzystania wyobraźni, ekspresji i intuicji

d) w zakresie umiejętności warsztatowych

- posiada efektywne techniki ćwiczenia, służące ciągłemu rozwojowi umiejętności związanych ze studiowanym kierunkiem

- dysponuje umiejętnością orientacji w partyturze, potrafi czytać nuty głosem

- wypracował w podstawowym wymiarze nawyki dotyczące techniki wokalnej

e) w zakresie umiejętności werbalnych

- ma umiejętności w zakresie nowożytnego języka obcego na poziomie B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego, obejmującą również terminologię dotyczącą studiowanego kierunku

f) w zakresie umiejętności publicznych prezentacji

- zna elementarne formy zachowań związane z występami publicznymi, posiada umiejętność swobodnej ustnej i pisemnej wypowiedzi, umiejętność radzenia sobie ze stresem, świadomość mowy ciała

- potrafi pracować w zespole muzycznym, także interdyscyplinarnym

3. kompetencji społecznych

a) w aspekcie niezależności

- rozumie konieczność rozwoju własnej osobowości twórczej poprzez poszerzanie wiedzy, doskonalenie umiejętności, rozwijanie kreatywności i podejmowanie inicjatywy w działaniach artystycznych

- w oparciu o zdobyte podczas studiów wiedzę i umiejętności umie świadomie planować swoją ścieżkę kariery zawodowej

b) w aspekcie uwarunkowań psychologicznych

- jest zdolny do efektywnego wykorzystania wiedzy, wyobraźni, intuicji, emocjonalności, twórczej postawy i samodzielnego myślenia w celu rozwiązywania problemów artystycznych, również podczas publicznych prezentacji

c) w aspekcie komunikacji społecznej

- umiejętnie komunikuje się w obrębie własnego środowiska i społeczności; potrafi uczestniczyć w życiu kulturalnym kraju jak i poza granicami

- posiada umiejętność prezentowania zadań w przystępnej formie z zastosowaniem technologii informacyjnych

Dalsze studia:

możliwość ubiegania się o przyjęcie na studia drugiego stopnia

Treści nauczania:

uzyskanie efektów uczenia się określonych dla studiów pierwszego stopnia kwalifikacji na poziomie szóstym w ramach obszaru sztuki na kierunku studiów wokalistyka oraz 240 punktów ECTS

kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-3 (2024-06-10)