Instrumentalistyka - pedagogika instrumentalna, gra na trąbce, stacjonarne, I stopnia
Informacje o programie studiów
Kod: | F-INS-TR-SL |
Nazwa: | Instrumentalistyka - pedagogika instrumentalna, gra na trąbce, stacjonarne, I stopnia |
Tryb studiów: | Stacjonarne |
Rodzaj studiów: | Pierwszego stopnia |
Czas trwania: | 3-letnie |
|
Instrumentalistyka Instrumentalistyka pedagogika instrumentalna - gra na trąbce |
wyboru: |
(brak) |
|
Wydział Instrumentalno-Pedagogiczny, Edukacji Muzycznej i Wokalistyki (od 2001)
[ inne programy w tej jednostce ]
|
Jeśli interesują Cię konkretne, indywidualne wymagania, jakie musisz spełnić na aktualnym etapie studiów, to zajrzyj do modułu zaliczeń etapów:
Główny tok nauczania
Dodatkowe informacje
Warunki przyjęcia: |
posiadanie świadectwa dojrzałości, uzyskanie pozytywnych ocen ze sprawdzianów wiedzy i umiejętności oraz pozytywne zakończenie postępowania kwalifikacyjnego. |
Możliwe do uzyskania certyfikaty: |
Licencjat na kierunku instrumentalistyka |
Uprawnienia zawodowe: |
Absolwent/ka uzyskał/a następujące efekty uczenia się w zakresie: 1. wiedzy a) w zakresie wiedzy o realizacji prac artystycznych - posiada ogólną znajomość literatury muzycznej, elementów dzieła muzycznego i wzorców budowy formalnej utworów oraz zna podstawowy repertuar na trąbkę b) w zakresie rozumienia kontekstu dyscyplin artystycznych - zna i rozumie podstawowe linie rozwojowe w historii muzyki, orientuje się w piśmiennictwie dotyczącym kierunku studiów, literaturę tę potrafi analizować i interpretować we właściwy sposób - orientuje się w stylach muzycznych i związanych z nimi tradycjach wykonawczych - posiada orientację w zakresie problematyki związanej z technologiami stosowanymi w muzyce oraz w zakresie rozwoju technologicznego związanego z wybraną specjalnością, posiada podstawową wiedzę dotyczącą budowy własnego instrumentu, jego konserwacji, napraw itp. - posiada ogólny zakres wiedzy dotyczący marketingowych, finansowych i prawnych aspektów zawodu muzyka, zna podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności intelektualnej - rozpoznaje i definiuje wzajemne relacje zachodzące pomiędzy teoretycznymi i praktycznymi aspektami studiowania - zna współczesne teorie psychologiczne i pedagogiczne dotyczące wychowania, rozwoju, funkcjonowania społecznego, uczenia się i nauczania oraz różnorodnych uwarunkowań tych procesów w odniesieniu do odpowiednich etapów edukacyjnych i zdarzeń pedagogicznych dających kwalifikacje do nauczania gry na trąbce - zna zasady bezpieczeństwa i higieny pracy w instytucjach artystycznych i edukacyjnych - posiada wiedzę w zakresie etyki zawodowej muzyka i nauczyciela 2. umiejętności a) w zakresie umiejętności ekspresji artystycznej - dysponuje umiejętnościami potrzebnymi do tworzenia, realizowania i wyrażania własnych koncepcji artystycznych b) w zakresie umiejętności realizacji prac artystycznych - posiada umiejętność wykonywania reprezentatywnego repertuaru związanego z wybraną specjalnością z wykorzystaniem wiedzy dotyczącej podstawowych stylów muzycznych i związanych z nimi tradycji wykonawczych - posiada biegłą umiejętność w zakresie słuchowego rozpoznawania materiału muzycznego, zapamiętywania go i operowania nim c) w zakresie umiejętności kreacji artystycznej - realizuje własne koncepcje i działania artystyczne oparte na zróżnicowanej stylistyce, wynikającej z wykorzystania wyobraźni, ekspresji i intuicji d) w zakresie umiejętności improwizacyjnych - jest przygotowany do współpracy z innymi muzykami i nauczycielami w różnego typu zespołach oraz w ramach wspólnych prac i projektów, także o charakterze multidyscyplinarnym e) w zakresie umiejętności warsztatowych - dysponuje warsztatem technicznym potrzebnym do profesjonalnej prezentacji muzycznej i jest świadomy problemów specyficznych dla gry na instrumentach - wykazuje umiejętność samodzielnego doskonalenia warsztatu technicznego, przyswoił sobie dobre nawyki dotyczące techniki i postawy, umożliwiające operowanie ciałem w sposób (z punktu widzenia fizjologii) najbardziej wydajny i bezpieczny - wykazuje umiejętność praktycznego zastosowania wiedzy dotyczącej wybranych koncepcji pedagogicznych i psychologicznych, dającą kwalifikacje do nauczania w zakresie kierunku na poziomie podstawowym edukacji muzycznej f) w zakresie umiejętności werbalnych - posiada umiejętność przygotowania typowych wypowiedzi ustnych i pisemnych dotyczących zagadnień związanych ze studiowanym kierunkiem - wykazuje umiejętności językowe w zakresie właściwym dla kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego g) w zakresie umiejętności publicznych prezentacji - przyswoił sobie formy zachowań związane z występami publicznymi 3. kompetencji społecznych a) w aspekcie niezależności - ma świadomość i rozumie potrzebę rozszerzania swojej wiedzy i doskonalenia własnych umiejętności przez całe życie - jest gotów do samodzielnego podejmowania niezależnych prac, wykazując się motywacją, umiejętnością organizacji pracy, a także zbierania, analizowania, wartościowania i interpretowania informacji, rozwijania idei i formułowania krytycznej argumentacji b) w aspekcie uwarunkowań psychologicznych - jest zdolny do efektywnego wykorzystania wiedzy, wyobraźni, intuicji, emocjonalności, twórczej postawy i samodzielnego myślenia w celu rozwiązywania problemów pedagogicznych i artystycznych, również podczas publicznych prezentacji c) w aspekcie komunikacji społecznej - umiejętnie komunikuje się w obrębie własnego środowiska i społeczności, nawiązuje pozytywne relacje interpersonalne - przestrzega etycznych aspektów związanych z pracą zawodową - w sposób świadomy i profesjonalny umie zaprezentować własną działalność artystyczną - posiada umiejętność prezentowania zadań w przystępnej formie – z zastosowaniem technologii informacyjnych |
Dalsze studia: |
możliwość ubiegania się o przyjęcie na studia drugiego stopnia |
Treści nauczania: |
uzyskanie efektów uczenia się określonych dla studiów pierwszego stopnia kwalifikacji na poziomie szóstym w ramach obszaru sztuki na kierunku studiów instrumentalistyka oraz 180 punktów ECTS |