Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Edu. art. w zakr. sztuki muzycznej - rytmika, stacjonarne, I stopnia

Informacje o programie studiów

Kod: EDU-RYT-SL
Nazwa: Edu. art. w zakr. sztuki muzycznej - rytmika, stacjonarne, I stopnia
Tryb studiów: Stacjonarne
Rodzaj studiów: Pierwszego stopnia
Czas trwania: 3-letnie
Kierunki, specjalności i specjalizacje poznawane w ramach wszystkich toków nauczania programu (w przypadku tego programu zdefiniowano tylko jeden możliwy tok nauczania). Kierunki: Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej
Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej rytmika
Kierunki, specjalności i specjalizacje poznawane tylko w ramach niektórych toków nauczania programu (związane z konkretnymi etapami). Kierunki do
wyboru:
(brak)
Jednostki organizacyjne oferujące ten program studiów Jednostki: Wydział Edukacji Muzycznej, Chóralistyki i Rytmiki (od 2001) [ inne programy w tej jednostce ]

Jeśli interesują Cię konkretne, indywidualne wymagania, jakie musisz spełnić na aktualnym etapie studiów, to zajrzyj do modułu zaliczeń etapów:

moje zaliczenia etapów

Główny tok nauczania

Dodatkowe informacje

Warunki przyjęcia:

posiadanie świadectwa dojrzałości, uzyskanie pozytywnych ocen ze sprawdzianów wiedzy i umiejętności oraz pozytywne zakończenie postępowania kwalifikacyjnego.

Możliwe do uzyskania certyfikaty: Licencjat na kierunku edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej
Uprawnienia zawodowe:

Absolwent uzyskał następujące efekty kształcenia w zakresie:

1) wiedzy:

a) zna podstawowy repertuar związany ze studiowanym kierunkiem oraz specjalnością rytmika;

b) zna elementy dzieła muzycznego i rozumie wzajemne relacje między muzyką a ruchem;

c) zna i rozumie podstawowe linie rozwojowe w historii muzyki, a zwłaszcza metody rytmiki Emila Jaques-Dalcroze’a;

d) zna w stopniu podstawowym style muzyczne i związane z nimi tradycje wykonawcze od renesansu do współczesności oraz zna i rozumie właściwy zakres wzorców leżących u podstaw improwizacji fortepianowej, wokalnej i ruchowej;

e) zna problematykę budowy instrumentów muzycznych w stopniu podstawowym;

f) ma podstawową wiedzę dotyczącą prawa autorskiego oraz oświatowego w zakresie umożliwiającym swobodne wykonywanie zawodu muzyka, a także posiada wiedzę z zakresu etyki zawodu nauczyciela;

g) zna powiązania i zależności pomiędzy teoretycznymi i praktycznymi elementami metody Dalcroze’a;

h) zna w podstawowym zakresie najważniejsze koncepcje pedagogiki muzycznej (Dalcroze’a, Orffa, Kodalya) i jej stronę praktyczną;

2) umiejętności:

a) tworzy i realizuje własne koncepcje artystyczne oraz dysponuje umiejętnościami muzycznymi i ruchowymi potrzebnymi do ich wyrażenia;

b) zna i wykonuje reprezentatywny repertuar związany ze specjalnością rytmika;

c) posiada podstawowe umiejętności i środki umożliwiające interpretację ruchową utworów muzycznych reprezentujących różne style muzyczne;

d) jest przygotowany do współdziałania z innymi wykonawcami w różnego typu zespołach;

e) opanował efektywne techniki ćwiczenia na fortepianie i wybranym instrumencie w zakresie pozwalającym na samodzielną pracę nad repertuarem oraz techniki ćwiczenia umożliwiające ciągły rozwój ruchowy poprzez samodzielną pracę;

f) ma umiejętności słuchowe pozwalające na swobodne wykonywanie zawodu muzyka;

g) przygotowuje prace pisemne i wystąpienia ustne z szeroko pojmowanego zakresu problematyki rytmiki, odwołując się przy tym do fachowej literatury z tej dziedziny;

h) posługuje się nowożytnym językiem obcym na poziomie B2;

i) potrafi właściwie zachować się podczas występów i publicznych prezentacji;

j) na podstawie zdobytej wiedzy i umiejętności w zakresie pedagogiki muzycznej, wykazuje kwalifikacje i przygotowanie do uczenia w zakresie przedmiotów z programu studiów objętych przygotowaniem metodycznym;

3) kompetencji społecznych:

a) doskonali swój warsztat wykonawczy – muzyczny i ruchowy oraz pogłębia wiedzę teoretyczną i praktyczną w swojej dziedziny;

b) samodzielnie podejmuje i organizuje niezależne prace artystyczne i potrafi wykazać się obiektywizmem w ich ocenie;

c) dba o najwyższy poziom artystyczny występów i publicznych prezentacji, w których bierze udział, wykorzystując intuicję, zdolność twórczego myślenia i twórczej pracy;

d) zajmuje krytyczne stanowisko w odniesieniu do produkcji artystycznych własnych i innych osób;

e) angażuje się w działalność naukową podejmując refleksje nad rozwojem rytmiki na świecie;

f) dba o pozytywny wizerunek i poprawne stosunki z pracodawcą, przestrzega etycznych aspektów związanych z własną pracą oraz swobodnie porusza się w zagadnieniach własności intelektualnej i prawa autorskiego;

g) bierze odpowiedzialność za życie muzyczne środowiska w którym pracuje, podejmuje działania kulturotwórcze;

h) do prezentacji swoich osiągnięć artystycznych wszechstronnie wykorzystuje zdobycze najnowszej technologii informacyjnej.

Dalsze studia:

możliwość ubiegania się o przyjęcie na studia drugiego stopnia

Treści nauczania:

uzyskanie efektów uczenia się określonych dla studiów pierwszego stopnia kwalifikacji na poziomie szóstym w ramach obszaru sztuki na kierunku studiów edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej oraz uzyskanie 180 punktów ECTS i zrealizowanie 150 godzin praktyk

kontakt deklaracja dostępności USOSweb 6.8.1.0-4 (2023-02-27)