Edu. art. w zakr. sztuki muzycznej - rytmika, stacjonarne, I stopnia
Informacje o programie studiów
Kod: | EDU-RYT-SL |
Nazwa: | Edu. art. w zakr. sztuki muzycznej - rytmika, stacjonarne, I stopnia |
Tryb studiów: | Stacjonarne |
Rodzaj studiów: | Pierwszego stopnia |
Czas trwania: | 3-letnie |
|
Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej rytmika |
wyboru: |
(brak) |
|
Wydział Edukacji Muzycznej, Chóralistyki i Rytmiki (od 2001)
[ inne programy w tej jednostce ]
|
Jeśli interesują Cię konkretne, indywidualne wymagania, jakie musisz spełnić na aktualnym etapie studiów, to zajrzyj do modułu zaliczeń etapów:
Główny tok nauczania
1 semestr I stopnia, rytmika |
2 semestr I stopnia, rytmika |
3 semestr I stopnia, rytmika |
4 semestr I stopnia, rytmika |
5 semestr I stopnia, rytmika |
6 semestr I stopnia, rytmika Licencjat na kierunku edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej |
Dodatkowe informacje
Warunki przyjęcia: |
posiadanie świadectwa dojrzałości, uzyskanie pozytywnych ocen ze sprawdzianów wiedzy i umiejętności oraz pozytywne zakończenie postępowania kwalifikacyjnego. |
Możliwe do uzyskania certyfikaty: |
Licencjat na kierunku edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej |
Uprawnienia zawodowe: |
Absolwent uzyskał następujące efekty kształcenia w zakresie: 1) wiedzy: a) zna podstawowy repertuar związany ze studiowanym kierunkiem oraz specjalnością rytmika; b) zna elementy dzieła muzycznego i rozumie wzajemne relacje między muzyką a ruchem; c) zna i rozumie podstawowe linie rozwojowe w historii muzyki, a zwłaszcza metody rytmiki Emila Jaques-Dalcroze’a; d) zna w stopniu podstawowym style muzyczne i związane z nimi tradycje wykonawcze od renesansu do współczesności oraz zna i rozumie właściwy zakres wzorców leżących u podstaw improwizacji fortepianowej, wokalnej i ruchowej; e) zna problematykę budowy instrumentów muzycznych w stopniu podstawowym; f) ma podstawową wiedzę dotyczącą prawa autorskiego oraz oświatowego w zakresie umożliwiającym swobodne wykonywanie zawodu muzyka, a także posiada wiedzę z zakresu etyki zawodu nauczyciela; g) zna powiązania i zależności pomiędzy teoretycznymi i praktycznymi elementami metody Dalcroze’a; h) zna w podstawowym zakresie najważniejsze koncepcje pedagogiki muzycznej (Dalcroze’a, Orffa, Kodalya) i jej stronę praktyczną; 2) umiejętności: a) tworzy i realizuje własne koncepcje artystyczne oraz dysponuje umiejętnościami muzycznymi i ruchowymi potrzebnymi do ich wyrażenia; b) zna i wykonuje reprezentatywny repertuar związany ze specjalnością rytmika; c) posiada podstawowe umiejętności i środki umożliwiające interpretację ruchową utworów muzycznych reprezentujących różne style muzyczne; d) jest przygotowany do współdziałania z innymi wykonawcami w różnego typu zespołach; e) opanował efektywne techniki ćwiczenia na fortepianie i wybranym instrumencie w zakresie pozwalającym na samodzielną pracę nad repertuarem oraz techniki ćwiczenia umożliwiające ciągły rozwój ruchowy poprzez samodzielną pracę; f) ma umiejętności słuchowe pozwalające na swobodne wykonywanie zawodu muzyka; g) przygotowuje prace pisemne i wystąpienia ustne z szeroko pojmowanego zakresu problematyki rytmiki, odwołując się przy tym do fachowej literatury z tej dziedziny; h) posługuje się nowożytnym językiem obcym na poziomie B2; i) potrafi właściwie zachować się podczas występów i publicznych prezentacji; j) na podstawie zdobytej wiedzy i umiejętności w zakresie pedagogiki muzycznej, wykazuje kwalifikacje i przygotowanie do uczenia w zakresie przedmiotów z programu studiów objętych przygotowaniem metodycznym; 3) kompetencji społecznych: a) doskonali swój warsztat wykonawczy – muzyczny i ruchowy oraz pogłębia wiedzę teoretyczną i praktyczną w swojej dziedziny; b) samodzielnie podejmuje i organizuje niezależne prace artystyczne i potrafi wykazać się obiektywizmem w ich ocenie; c) dba o najwyższy poziom artystyczny występów i publicznych prezentacji, w których bierze udział, wykorzystując intuicję, zdolność twórczego myślenia i twórczej pracy; d) zajmuje krytyczne stanowisko w odniesieniu do produkcji artystycznych własnych i innych osób; e) angażuje się w działalność naukową podejmując refleksje nad rozwojem rytmiki na świecie; f) dba o pozytywny wizerunek i poprawne stosunki z pracodawcą, przestrzega etycznych aspektów związanych z własną pracą oraz swobodnie porusza się w zagadnieniach własności intelektualnej i prawa autorskiego; g) bierze odpowiedzialność za życie muzyczne środowiska w którym pracuje, podejmuje działania kulturotwórcze; h) do prezentacji swoich osiągnięć artystycznych wszechstronnie wykorzystuje zdobycze najnowszej technologii informacyjnej. |
Dalsze studia: |
możliwość ubiegania się o przyjęcie na studia drugiego stopnia |
Treści nauczania: |
uzyskanie efektów uczenia się określonych dla studiów pierwszego stopnia kwalifikacji na poziomie szóstym w ramach obszaru sztuki na kierunku studiów edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej oraz uzyskanie 180 punktów ECTS i zrealizowanie 150 godzin praktyk |