Edu. art. w zakr. sztuki muzycznej - dyrygentura chóralna, stacjonarne, II stopnia
Informacje o programie studiów
Kod: | EDU-DCH-SM |
Nazwa: | Edu. art. w zakr. sztuki muzycznej - dyrygentura chóralna, stacjonarne, II stopnia |
Tryb studiów: | Stacjonarne |
Rodzaj studiów: | Drugiego stopnia |
Czas trwania: | 2-letnie |
|
Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej dyrygentura chóralna |
wyboru: |
(brak) |
|
Wydział Edukacji Muzycznej, Chóralistyki i Rytmiki (od 2001)
[ inne programy w tej jednostce ]
|
Jeśli interesują Cię konkretne, indywidualne wymagania, jakie musisz spełnić na aktualnym etapie studiów, to zajrzyj do modułu zaliczeń etapów:
Główny tok nauczania
1 semestr II stopnia, dyrygentura chóralna |
2 semestr II stopnia, dyrygentura chóralna |
3 semestr II stopnia, dyrygentura chóralna |
4 semestr II stopnia, dyrygentura chóralna Magister sztuki na kierunku edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej Magister na kierunku edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej |
Dodatkowe informacje
Warunki przyjęcia: |
posiadanie dyplomu ukończenia studiów co najmniej pierwszego stopnia, posiadanie świadectwa maturalnego, uzyskanie pozytywnych ocen ze sprawdzianów wiedzy i umiejętności oraz pozytywne zakończenie postępowania kwalifikacyjnego. |
Możliwe do uzyskania certyfikaty: |
Magister na kierunku edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej Magister sztuki na kierunku edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej |
Uprawnienia zawodowe: |
Absolwent uzyskał następujące efekty uczenia się w zakresie: 1) wiedzy: a) zna i rozumie kontekst historyczny kultury muzycznej, dostrzega jej wpływ na różne dziedziny życia, jest świadomy znaczenia edukacji muzycznej w rozwoju człowieka i roli kultury w życiu społecznym b) zasady tworzenia przedsięwzięć artystycznych o wysokim stopniu oryginalności z zastosowaniem szerokiego zakresu literatury muzycznej, znajomości stylów, tradycji wykonawczych i podstawowych zasad percepcji odbiorców c) szeroki repertuar muzyki chóralnej i instrumentalnej różnych form, stylów i epok, zna technologie umożliwiające korzystanie z internetowych zasobów, bibliotek, wydawnictw i innych źródeł d) wzorce tworzące podstawy swobodnej improwizacji, akompaniamentu, oraz twórczej improwizacji zespołowej e) podstawy i zasady instrumentacji, aranżacji i kompozycji na różne obsady wykonawcze, oraz technologie do ich utrwalania i prezentacji w formie graficznej i dźwiękowej f) relacje pomiędzy koncepcjami teoretycznymi a praktyką prowadzenia zespołów chóralnych z zastosowaniem zdobytej wiedzy metodycznej, własnej intuicji i emocjonalności g) podstawy prawa autorskiego w zakresie ochrony własności intelektualnej, podstawy marketingu, finansów i aspektów prawnych dotyczących działalności kierownika zespołu artystycznego 2) umiejętności: a) potrafi tworzyć, przygotowywać i realizować własne koncepcje, projekty i programy artystyczne w zakresie muzyki chóralnej i wokalno-instrumentalnej b) swobodnie interpretować utwory reprezentujące różne style z wykorzystaniem własnej wyobraźni, ekspresji i intuicji, przekazywać idee i treści prezentowanych utworów c) doskonalić swoje umiejętności odtwórcze w pracy z zespołem chóralnym w zakresie wybranego stylu, typu repertuaru, bądź twórczości wybranego kompozytora d) praktycznie zastosować wiedzę pedagogiczną, psychologiczną i metodyczną w zakresie tworzenia, kształcenia i prowadzenia zespołu artystycznego e) inicjować współpracę z innymi muzykami, jest przygotowany do objęcia kierownictwa artystycznego zespołów wokalnych i instrumentalnych f) stosować efektywne metody ćwiczenia w celu doskonalenia techniki wokalnej, instrumentalnej i dyrygenckiej na potrzeby swobodnego tworzenia, realizowania i wyrażania własnych koncepcji artystycznych g) przygotowywać prace pisemne i ustne w formie prezentacji dotyczące własnej działalności, odwołując się przy tym do fachowej literatury i ogólnych zagadnień życia kulturalnego h) posługiwać się nowożytnym językiem obcym, obejmującym terminologię dotyczącą zagadnień muzycznych i terminologię zawodową dyrygenta na poziomie B2+ i) odpowiedzialnie podchodzić do prezentacji publicznych, przeciwdziałać lękom i stresom związanym z występami, kontrolować własne emocje oraz nawiązywać kontakt z publicznością 3) kompetencji społecznych: a) jest gotów do samokształcenia i doskonalenia warsztatu dyrygenta oraz pedagoga muzyki przez całe życie b) inicjowania, planowania i koordynowania procesu uczenia się innych osób, oraz integrowania wiedzy z zakresu różnych dyscyplin muzycznych ze szczególnym uwzględnieniem zagadnień dotyczących muzyki chóralnej c) prezentowania złożonych i wysoko wyspecjalizowanych zadań i projektów artystycznych w logicznej formie, przystępnej również dla osób nieobeznanych ze specjalistyczną terminologią, czy nieposiadających doświadczenia w zakresie pracy nad projektami artystycznymi d) samodzielnego podejmowania decyzji dotyczących rozwiązywania problemów w zakresie działań artystycznych, którymi kieruje i w których uczestniczy e) planowania, koordynowania i negocjowania warunków dla właściwej realizacji i przebiegu przedsięwzięć artystycznych f) wnikliwej analizy i obiektywnej oceny efektów artystycznych i konstruktywnej krytyki działań własnych i innych g) wypełniania w społeczeństwie misji absolwenta dyrygentury chóralnej na polu edukacji artystycznej w zakresie sztuki muzycznej ze szczególnym zadaniem upowszechniania muzyki chóralnej. |
Dalsze studia: |
możliwość ubiegania się o przyjęcie do szkoły doktorskiej |
Treści nauczania: |
uzyskanie efektów uczenia się określonych dla studiów drugiego stopnia kwalifikacji na poziomie siódmym w ramach obszaru sztuki na kierunku studiów edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej oraz uzyskanie 120 punktów ECTS i zrealizowanie 120 godzin praktyk |