Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Edu. art. w zakr. sztuki muzycznej - dyrygentura chóralna, stacjonarne, II stopnia

Informacje o programie studiów

Kod: EDU-DCH-SM
Nazwa: Edu. art. w zakr. sztuki muzycznej - dyrygentura chóralna, stacjonarne, II stopnia
Tryb studiów: Stacjonarne
Rodzaj studiów: Drugiego stopnia
Czas trwania: 2-letnie
Kierunki, specjalności i specjalizacje poznawane w ramach wszystkich toków nauczania programu (w przypadku tego programu zdefiniowano tylko jeden możliwy tok nauczania). Kierunki: Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej
Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej dyrygentura chóralna
Kierunki, specjalności i specjalizacje poznawane tylko w ramach niektórych toków nauczania programu (związane z konkretnymi etapami). Kierunki do
wyboru:
(brak)
Jednostki organizacyjne oferujące ten program studiów Jednostki: Wydział Edukacji Muzycznej, Chóralistyki i Rytmiki (od 2001) [ inne programy w tej jednostce ]

Jeśli interesują Cię konkretne, indywidualne wymagania, jakie musisz spełnić na aktualnym etapie studiów, to zajrzyj do modułu zaliczeń etapów:

moje zaliczenia etapów

Główny tok nauczania

Dodatkowe informacje

Warunki przyjęcia:

posiadanie dyplomu ukończenia studiów co najmniej pierwszego stopnia, posiadanie świadectwa maturalnego, uzyskanie pozytywnych ocen ze sprawdzianów wiedzy i umiejętności oraz pozytywne zakończenie postępowania kwalifikacyjnego.

Możliwe do uzyskania certyfikaty: Magister na kierunku edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej
Magister sztuki na kierunku edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej
Uprawnienia zawodowe:

Absolwent uzyskał następujące efekty uczenia się w zakresie:

1) wiedzy:

a) zna i rozumie kontekst historyczny kultury muzycznej, dostrzega jej wpływ na różne dziedziny życia, jest świadomy znaczenia edukacji muzycznej w rozwoju człowieka i roli kultury w życiu społecznym

b) zasady tworzenia przedsięwzięć artystycznych o wysokim stopniu oryginalności z zastosowaniem szerokiego zakresu literatury muzycznej, znajomości stylów, tradycji wykonawczych i podstawowych zasad percepcji odbiorców

c) szeroki repertuar muzyki chóralnej i instrumentalnej różnych form, stylów i epok, zna technologie umożliwiające korzystanie z internetowych zasobów, bibliotek, wydawnictw i innych źródeł

d) wzorce tworzące podstawy swobodnej improwizacji, akompaniamentu, oraz twórczej improwizacji zespołowej

e) podstawy i zasady instrumentacji, aranżacji i kompozycji na różne obsady wykonawcze, oraz technologie do ich utrwalania i prezentacji w formie graficznej i dźwiękowej

f) relacje pomiędzy koncepcjami teoretycznymi a praktyką prowadzenia zespołów chóralnych z zastosowaniem zdobytej wiedzy metodycznej, własnej intuicji i emocjonalności

g) podstawy prawa autorskiego w zakresie ochrony własności intelektualnej, podstawy marketingu, finansów i aspektów prawnych dotyczących działalności kierownika zespołu artystycznego

2) umiejętności:

a) potrafi tworzyć, przygotowywać i realizować własne koncepcje, projekty i programy artystyczne w zakresie muzyki chóralnej i wokalno-instrumentalnej

b) swobodnie interpretować utwory reprezentujące różne style z wykorzystaniem własnej wyobraźni, ekspresji i intuicji, przekazywać idee i treści prezentowanych utworów

c) doskonalić swoje umiejętności odtwórcze w pracy z zespołem chóralnym w zakresie wybranego stylu, typu repertuaru, bądź twórczości wybranego kompozytora

d) praktycznie zastosować wiedzę pedagogiczną, psychologiczną i metodyczną w zakresie tworzenia, kształcenia i prowadzenia zespołu artystycznego

e) inicjować współpracę z innymi muzykami, jest przygotowany do objęcia kierownictwa artystycznego zespołów wokalnych i instrumentalnych

f) stosować efektywne metody ćwiczenia w celu doskonalenia techniki wokalnej, instrumentalnej i dyrygenckiej na potrzeby swobodnego tworzenia, realizowania i wyrażania własnych koncepcji artystycznych

g) przygotowywać prace pisemne i ustne w formie prezentacji dotyczące własnej działalności, odwołując się przy tym do fachowej literatury i ogólnych zagadnień życia kulturalnego

h) posługiwać się nowożytnym językiem obcym, obejmującym terminologię dotyczącą zagadnień muzycznych i terminologię zawodową dyrygenta na poziomie B2+

i) odpowiedzialnie podchodzić do prezentacji publicznych, przeciwdziałać lękom i stresom związanym z występami, kontrolować własne emocje oraz nawiązywać kontakt z publicznością

3) kompetencji społecznych:

a) jest gotów do samokształcenia i doskonalenia warsztatu dyrygenta oraz pedagoga muzyki przez całe życie

b) inicjowania, planowania i koordynowania procesu uczenia się innych osób, oraz integrowania wiedzy z zakresu różnych dyscyplin muzycznych ze szczególnym uwzględnieniem zagadnień dotyczących muzyki chóralnej

c) prezentowania złożonych i wysoko wyspecjalizowanych zadań i projektów artystycznych w logicznej formie, przystępnej również dla osób nieobeznanych ze specjalistyczną terminologią, czy nieposiadających doświadczenia w zakresie pracy nad projektami artystycznymi

d) samodzielnego podejmowania decyzji dotyczących rozwiązywania problemów w zakresie działań artystycznych, którymi kieruje i w których uczestniczy

e) planowania, koordynowania i negocjowania warunków dla właściwej realizacji i przebiegu przedsięwzięć artystycznych

f) wnikliwej analizy i obiektywnej oceny efektów artystycznych i konstruktywnej krytyki działań własnych i innych

g) wypełniania w społeczeństwie misji absolwenta dyrygentury chóralnej na polu edukacji artystycznej w zakresie sztuki muzycznej ze szczególnym zadaniem upowszechniania muzyki chóralnej.

Dalsze studia:

możliwość ubiegania się o przyjęcie do szkoły doktorskiej

Treści nauczania:

uzyskanie efektów uczenia się określonych dla studiów drugiego stopnia kwalifikacji na poziomie siódmym w ramach obszaru sztuki na kierunku studiów edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej oraz uzyskanie 120 punktów ECTS i zrealizowanie 120 godzin praktyk

kontakt deklaracja dostępności USOSweb 6.8.1.0-4 (2023-02-27)